Eten voor je kind van 1 jaar

Eten voor je kind van 1 jaar

Als je kind 1 jaar is dan mag je kind al echt maaltijden mee eten. Veel producten die je voor jezelf kookt, mag je kind mee eten. Een uitzondering is rauwe producten. Die zijn niet goed zijn voor het verteringsstelsel. Denk aan rauw vlees, vis, melk en eieren. Daarnaast zijn sommige producten niet zo goed voor andere organen. Vermijd producten zoals honing, zout en sterke kruiden. Kant en klaar eten, sauzen uit pakjes en soortgelijke producten zijn daarom ook niet handig. Zolang je dit niet in het eten verwerkt kan je kind ontzettend veel eten. 

Producten om wel of niet te eten

Het is dus belangrijk om te weten wat een kind van 1 jaar mag eten. Dit geldt niet alleen voor avondeten maar ook voor de volgende producten voor op brood: Smeerkaas, leverworst en paté. Deze producten bevatten een te hoge dosering vitamine A. Daarnaast zit hier veel zout in en rauwe producten. Je kunt dus verschillende producten ook op deze manier gaan bekijken. Verse producten zijn aan te raden en zeer gezond. Als je iets koopt dan kun je op de verpakking kijken wat er in zit. Helaas zit in bijna alle verpakte producten veel zout en e-nummers. Aangehouden wordt maximaal 3 gram zout per dag.  

Gezonde en minder gezonde producten

Als je gaat koken dan kan je kind al echt met de pot mee eten. Mits gen geen extra zout of sauzen hebt toegevoegd. Het is dan ook handig wat eten apart te  houden zodat je voor jezelf smaak kan toevoegen. Dit is sowieso handig om tot aan twee jaar te doen maar kan ook langer. Eigenlijk kun je dus alles soorten groenten, fruit, vlees, vis, pasta’s, rijst, couscous, aardappelen en soortgelijke producten klaarmaken. Dit is ontzettend handig nu je dus meer gevarieerde maaltijden klaar kunt maken nu je kindje 1 jaar is. Alleen rauwe producten dien je te vermeiden. Vaak kun je deze producten zoals een eitje goed laten koken zodat het wel mogelijk is. 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *